Kävin aamuvarhain YTHS:llä hammaslääkärissä korjauttamassa lohjenneen paikan. Olen syljeskellyt suustani palasia kyseisestä paikasta jo parin kuukauden ajan. Sardinian matkani vuoksi jouduin kuitenkin odottamaan sen korjaamista tänne asti.

Juuri kun hammaslääkäri oli tuikkaamassa puudutuspiikin ikeneeni, huomasin huoneen lampussa pörräävän ampiaisen. Huudahdin vaistomaisesti: "Tuolla on ampiainen!"
"Juu, niitä eksyy näin syksyisin aina sisätiloihin. Älä huoli, jos se tulee lähelle, minä sen kyllä nappaan", rupatteli hammaslääkäri.
"Ettei tule ylimääräistä piikkiä", sanoin.
Katselin sitten koko operaation ajan loisteputkivalossa suoraan yläpuolellani hortoilevaa ampiaista ja toivoin, ettei se ainakaan putoaisi avoimeen suuhuni.

Kotiin tultuani otin sitten parin tunnen nokoset, koska yöunet olivat jääneet vähän lyhyiksi. Kun heräsin, minulla oli ihmeen flunssainen olo ja kurkku kipeä. Vastahan minä pari viikkoa sitten olin flunssassa Sardiniassa! Nyt odottelen mielenkiinnolla, tuleeko minulle uusi "Suomen flunssa" tuon "Italian flunssan" jatkoksi.